Hofstad Mavo Havo - zomervakantie
De school is van wo. 13 juli t/m wo. 17 augustus gesloten i.v.m. de zomervakantie.
Indien u in die periode een vraag heeft, kunt u ook een mail sturen naar info@hofstadmavohavo.nl.
Vanaf do. 18 augustus is de school weer telefonisch bereikbaar: 070-397 15 41.
In deze brief staat informatie over schoolbenodigdheden voor de brugklassen.
Binnenkort vindt u op deze pagina ook de brieven over de introductiedagen die aan het eind van de zomervakantie verstuurd zullen worden.
Er wordt ondertussen hard gewerkt aan de nieuwbouw voor (o.a.) Hofstad Mavo Havo!
Belangrijk
Informatie over aanmelding
Toelatingscriteria
Leerlingen met één van de volgende adviezen kunnen op Hofstad Mavo Havo worden aangemeld:
- Kader/TL
- TL
- TL/Havo
- Havo
De aanmeldingsperiode loopt van maandag 11 tot en met donderdag 14 april.
De aanmelding gaat digitaal via een link via onze site www.hofstadmavohavo.nl. Via deze link kunt u het aanmeldformulier van maandag 11 tot en met donderdag 14 april 16.00 uur invoeren.
Hoe meld ik mijn kind aan?
Mocht uw zoon of dochter in de 1ste periode niet aangemeld zijn op een school of wil uw kind van schoolkeuze wisselen, dan ontvangt u op maandag 11 april het nieuwe adviesformulier van de basisschool van uw kind. Let op: dit formulier is anders dan het formulier van de 1ste periode aanmelden! Op het eerste formulier stonden op de voorkeurslijst nog alle scholen vermeld die bij het schooladvies van uw kind pasten, maar op het nieuwe adviesformulier staan nu alleen nog de scholen die nog plekken vrij hebben.
U kunt vanaf maandag 11 april dit formulier digitaal inleveren via de link op de site van onze school.
Periode 2 van aanmelden sluit op donderdag 14 april om 16.00 uur.
U hoeft het formulier niet bij de andere scholen (keuze 2, 3, enz.) in te leveren.
De school van uw 1ste keuze verwerkt deze overige keuzes in het programma 'Onderwijs Transparant'. U krijgt - zodra het formulier door ons verwerkt is - een kopie (digitaal) van het formulier.
Op donderdag 21 april vanaf 15.00 uur mag bekendgemaakt worden aan ouder(s)/verzorger(s) of hun zoon/dochter is geplaatst op Hofstad Mavo Havo.
De brief hierover zal u op vrijdag 22 april ontvangen.
Wij gaan uit van het advies van de basisschool.
We houden ons aan het voorgeschreven aannamebeleid van BOVO Haaglanden (www.bovohaaglanden.nl).
Voorrangsregels
Bij teveel aanmeldingen van plaatsbare leerlingen geldt de voorrangsregel dat leerlingen met een (half-, stief-)broer of (half-, stief-)zus op Hofstad Mavo Havo voorrang krijgen.
Ter informatie: voor het schooljaar 2021-2022 konden alle leerlingen in de eerste ronde geplaatst worden.
Voor meer informatie over aanmelding voor de brugklas kunt u terecht bij mevr. S. Dispa, (dpa@hofstadmavohavo.nl) of telefonisch 070-3971541.
Capaciteit
Het totaal aantal beschikbare plaatsen voor 2022-2023 is 175.
De capaciteit die onze school heeft benoemd, moet worden gezien als streefcijfer voor de gewenste klassenindeling en totale capaciteit. Afhankelijk van het verloop van de aanmeldingen, kan op onderwijskundige gronden of om organisatorische redenen worden afgeweken van deze indeling.
vmbo-KL t/m vmbo-TL 28,6 %
vmbo-TL 28,6 %
vmbo-TL t/m Havo 28,6 %
Havo 14,3 %
Aanmelding (vervolg)
Indelingscriteria
De indelingen vinden plaats naar aanleiding van het advies van de basisschool en het Onderwijskundig rapport (OKR).
In de brugklas Kader/TL werken de leerlingen op TL-niveau en wordt de TL-normering aangehouden.
In de brugklas TL werken de leerlingen op TL-niveau en wordt de TL-normering aangehouden.
In de brugklas TL/Havo werken de leerlingen op Havo-niveau. De leerlingen krijgen na een toets/repetitie een cijfer op TL-niveau en een cijfer op Havo-niveau.
In de brugklas Havo werken de leerlingen ook op Havo-niveau.

Jij hebt de regie!
Gepersonaliseerd leren betekent dat wij ons onderwijs meer op maat aanbieden voor de leerling. Leerlingen worden op deze manier de 'regisseur van hun eigen opleiding'.
Er valt dus iets te kiezen!
Dat kiezen doen we uiteraard onder goede begeleiding van de mentoren/coaches. De ouder(s)/verzorger(s) hebben hierin ook een belangrijke rol. Maar de verantwoordelijkheid komt meer bij de leerling te liggen. Vanuit de gedachte 'meer eigen verantwoordelijkheid' verwachten wij dat leerlingen zich meer gemotiveerd, gedreven en verantwoordelijk voelen voor hun eigen leerproces.